Friday, February 6, 2009

40+

Hehehe iata ca deja am pasit cu bine in deceniul al 4-lea, petrecerile s-au terminat si totul este ok. Ma simt bine, sunt sanatos, iubesc, creierul inca functioneaza normal, ma antrenez, imi este draga viata si vreau sa fiu fericit. Multi deja sunt invidiosi pe mine dar sper ca se vor simti si ei la fel de bine cand vor atinge aceasta varsta. Imi vine sa incep sa fac lucruri pe care nu le-am facut pana acum, de genul sa scriu o carte ori poezii sau sa iau lectii de pian. Cred ca voi incepe sa si citesc mai mult si sa ma intalnesc mai des cu prietenii. Simt in mine o energie pe care trebuie s-o valorific cat mai bine ("prietenii stiu de ce..."). ;)
Sunt totusi cateva lucruri care ma intristeaza putin si anume ca oricat de indiferenti am vrea sa fim fata de ce se intampla in jurul nostru si sa traim doar intr-o lume a noastra, efectele crizei care se face tot mai simtita ne determina sa depindem din ce in ce mai mult unii de altii si de lumea care ne inconjoara.
Alt lucru care ma ingrijoreaza este vestea recenta cum ca ar exista un regulament al Parcului National Cheile-Bicazului Hasmas ce reglementeaza cumva si activitatile de alpinism si escalada. Pentru toti cei interesati de practicarea unor astfel de activitati le recomand sa citeasca acest regulament pe site-ul Administratiei Parcului, in special punctul 2.10:

http://cheilebicazului-hasmas.ro/ro/regulament.php

Nu zic ca nu trebuie sa existe reguli dar ar fi pacat ca cei care au intentii bune si in ceea ce fac au grija de natura si de mediu sa fie afectati si sa le fie ingradite ori interzise activitatile. Deci dragi alpinisti si cataratori, haideti sa ne gandim mai bine la acest aspect si sa vedem ce putem face sa ne aparam drepturile si nu in ultimul rand sa constientizam cu ocazia asta mai bine importanta grijii fata de natura si de mediul in care ne desfasuram activitatile.
Avem o asociatie dar nu avem membri, suntem destui dar nu suntem uniti, vrem toti cam acelasi lucru dar o facem fiecare intr-un mod foarte diferit. Poate daca ne-am reuni fortele si mintile am gasi o solutie la astfel de probleme care vor incepe sa ne priveasca din ce in ce mai des.
Kobe spune ca a vorbit deja cu un reprezentant al Administratiei si astfel a aflat de acest regulament, de care nu stiam probabil niciunul dintre noi. A mai aflat de ex. ca este interzisa practicarea dry-tooling si a accesului la cascadele de gheata, stiati asta? Va convine?
Mie unuia nu, dar oricum regulile sunt reguli si trebuie respectate. Asa ca pana una alta aveti grija ce faceti astfel incat sa nu inrautatim situatia.

1 comment:

Ioana said...

Salut Vlad,

am studiat regulamentul si am "frunzarit" site-ul Parcului. Cu ocazia asta, le-am scris si un mesaj, intrebandu-i ce anume fac in legatura cu dezastrul pe care l-am constatat in toamna pe unul din trasee, si pe care l-am ilustrat in cuvinte si imagini intr-una din postarile mele (http://muntesifotografie.blogspot.com/2008/11/in-plin-vrtej-al-vieii-crri-plimbri.html)

astept sa vad daca si ce imi raspund.