Thursday, February 25, 2010

Un traseu de 4 sezoane...

Saptamana trecuta aflu ca baietii veseli Catalin Cretu, Vali Chiriac si Alex Serban impreuna cu Ioana Cretu si Irina Tudosa planuiesc o iesire in Cheile Bicazului. Desi initial ma simteam cumva in plus, ulterior m-am alaturat si eu echipei dar au renuntat fetele in ultimul moment. Probabil din cauza vremii care se anunta in incalzire si cu ploi/lapovita. Plecam sambata dimineata si odata ajunsi in chei constatam ca mai toti peretii sunt uzi si practic greu de catarat. Inclusiv faleza de la Raza Soarelui era improprie catararii. Pentru orice eventualitate aveam si pioleti/coltari pentru a incerca sa ne dam pe cascada de gheata din Bicajel dar temperaturile erau peste 0 grade deci ne-am fi udat binisor.
Hotaram la unison sa mergem in Creasta Estica renumitul "traseu de 4 sezoane", adica care se poate in principiu face pe orice fel de vreme. Pe parcursul traseului am intalnit atat zapada destula si umezeala, ne-a plouat putin si chiar o tentativa de lapovita inclusiv o lungimea intreaga de la umarul crestei uda-fleasca, dar si portiuni de stanca curata si chiar soarele ne-a mangaiat pe alocuri. Bineinteles ca nu este la fel de simplu sau usor dar se poate face.
Ne impartim in 2 echipe: Eu cu Vali mergem primii cap-schimbat iar Catalin cu Alex secund vin dupa noi. Alex desi mai facuse acest traseu, a avut ocazia sa-l guste si in conditii dificile adica cu zapada si multe portiuni ude, in bocanci grei etc. dar cred ca i-a placut.
Dupa mai bine de 4 ore ajungem in varf unde gasim un jurnal foarte bine pastrat intr-o cutie de metal fixata pe cruce. Daca era acest jurnal de mai de mult nu cred ca ne mai sculptam numele pe acolo cand am ajuns prima data in 1999 cu Kobe si Wky.
Coborarea la fel de pretentioasa datorita zapezii mari si umezelii de pe branele de retragere, ne-a fortat sa facem 3 rapeluri pana in poteca.
Ne-am miscat, ne-am simtit fain, ne-am perindat prin anotimpuri si vorba cuiva... "ne-am cunoscut mai bine" :)
Clasicul album cu poze al lui Cata poate fi vizualizat si comentat aici.
Spor tuturor la catarat!

No comments: