Monday, August 30, 2010

Catalin Morariu a plecat dintre noi

O stire trista dar din pacate adevarata.
Acum 2 saptamani am primit telefon de la cineva anuntandu-ma ca a disparut Catalin impreuna cu prietena lui pe o vale din India, fiind prinsi de un torent. Nu imi venea sa cred.

Pe Catalin il cunosc din 2002 cand am fost impreuna iarna in Piatra Craiului. Ulterior in vara lui 2003 in timp ce eu am plecat in expeditia din Himalaya pentru doar 3 saptamani, el a plecat intr-o expeditie de 4 saptamani in Peru si s-a intors dupa ... 1 an si 4 luni, petrecute in toata America de Sud.
La vremea aceea eram putin invidios pe el ca reuseste sa calatoreasca atat de mult. In tot acest timp a reusit sa urce printre altele varfurile Ishinca (5550m), Vallunaraju (5686m) si varful Quitaraju (6040m).
Ulterior in 2005 el a participat la expeditia romaneasca "Vise fara limite" din Himalaya si unde a reusit sa atinga altitudinea de 7050m spre varful Shishapangma. Apoi in 2007 a reusit sa urce si varful Aconcagua (6962m) pe care si eu mi-l doresc de multa vreme.
Impreuna cu el si cu Vlad Vanatoru si Ionut Sidor am mai fost in masivul Mont Blanc in august 2006, dar nici unul dintre noi nu am reusit atunci sa ajungem pe varf.
Fara sa fi fost un alpinist profesionist, era inainte de toate un om modest si jovial, cultivat si cu foarte mult bun simt. Totdeauna ne-am inteles bine desi nu eram prieteni foarte apropiati. Dar cel mai tare se indragostise de calatorie si in special de America de Sud unde s-a plimbat prin majoritatea tarilor petrecand deja tot mai putin timp prin tara. Era unul din membrii activi ai Alpin Club Repedea Iasi.
Blogul sau si acum este deschis si parca inca nu realizez ca el nu mai este printre noi. In ultimul sau post din 25 iulie a.c. ne anunta ca... "am plecat".
Cataline sa-ti fie calatoria cat mai usoara si nu te vom uita niciodata.

No comments: